سه شنبه صبح ها قبل از صرف صبحانه یک مقــــاله رایگان در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در ایمیـــل خود دریافت کنید

ایمیل شما با موفقیت درج گردید. جهت تایید عضویت به ایمیل خود مراجعه فرمایید
راهنمای کامل تولید سرنخ، اجزایی که موتور تولید سرنخ شما را روشن می کنند! (1396/03/7)
اگر کسب و کارتان را یک کارخانه در نظر بگیرید سرنخ ها مواد اولیه کارخانه می باشند  که در فرایند تولید بخشی از آنها به مشتری تبدیل می شود، هر چقدر کیفیت و کمیت مواد اولیه بالاتر باشد، کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نیز بیشتر می شود و این یعنی مشتریان بهتر و بیشتر و در نتیجه درآمد افزون تر و کسب و کار توانمندتر

اولویت اصلی شما در بخش فروش کسب وکارتان باید تولید سرنخ های بیشتر و با کیفیت بهتر باشد

خوب در ادامه ابتدا به تعریف سرنخ خواهم پرداخت، سپس توضیح خواهم داد که فرایند تولید سرنخ به صورت آنلاین چیست و چرا شما به تولید سرنخ نیاز دارید، چگونه می توانید بگویید که یک شخص یک سرنخ برای کسب و کار شماست و در نهایت چرا تولید سرنخ به روش Inbound  ( بازاریابی درونگرا)  خیلی موثر تر و بهتر از روش های دیگر است.

سرنخ چیست؟
سرنخ شخصی هست که بگونه ای علاقمندی خود را به محصولات و یا خدمات شرکت شما نشان داده است، مثلا از طریق عضویت در خبرنامه شما و یا بازدید از غرفه نمایشگاه شما و ...

به عبارت دیگر به جای بازاریابی تصادفی با اشخصای که لیست آنها را از جای استخراج کرده اید و یا خریده اید، در این شیوه این اشخاص هستند که از طریق کانال های مختلف شروع ارتباط با شما را آغاز می کنند.

تولید سرنخ به چه معنایی است؟
تولید سرنخ به فرایند جذبی گفته می شود که شما اشخاص را تبدیل به سرنخ می کنید.
مثلا با ارائه یک محصول رایگان یا دعوت از آنها برای شرکت در یک امتحان و یا دادن مقالات رایگان در مورد محصول تان
به عنوان مثال اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید برای هر کدام از مقصدهای خود یک بروشور PDF درست کرده و آنها را با گرفتن اطلاعات افراد به رایگان در اختیار آنها قرار دهید، این یعنی شخصی که بروشور سفر به روسیه را دانلود می کند یک سرنخ علاقمند به محصول روسیه شما می باشد.

چرا شما به تولید سرنخ نیاز دارید؟
با این شیوه به جای اینکه شما به سمت مشتریان بالقوه بروید آنها هستند که به سمت شما جذب شده و ارتباط با شما را آغاز می کنند.
سرنخ های مواد اولیه کارخانه تولید مشتریان شما هستند.
شما با فرایندهای مختلف اشخاص بالقوه علاقمند را به سمت وب سایت خود جذب می کنید و با فرایند تولید سرنخ بخشی از آنها را به سرنخ تبدیل کرده و با پیگیری بخشی از این سرنخ ها را به مشتریان خود مبدل می کنید و در صورتیکه بتوانید رضایت آنها را برآورده کنید این اشخاص تبدیل به معرفی کنندگان اصلی کسب و کار شما خواهند شد.



آیا این یک سرنخ واقعی است؟
همانطور که تا اینجا متوجه شدیم، سرنخ کسی است که به گونه علاقمندی خود را به محصولات یا خدمات شرکت شما ابراز کرده است، حال سوال این است کدام یک از سرنخ ها واقعا علاقمندند و احتمال بیشتری دارد که به مشتریان شما تبدیل شوند؟

در زیر چند نمونه از روش های مختلفی که کمک می کند شما متوجه بشوید یک سرنخ واقعا علاقمند به محصولات شما است آورده شده است. هر چقدر که یک شخص حاضر شود اطلاعات بیشتر به شما بدهد یعنی علاقمندتر است.

کوپن های تخفیف: اگر شما کوپن تخفیف ارزشمندی در سایت خود قرار دهید، علاقمندان خرید حاضر خواهند شد که اطلاعات کاملی را از خود در اختیار شما قرار دهند

محتواهای با ارزش: کسی که کتاب راهنمای شما را برای ایمیل مارکتینگ حاضر است با دادن اطلاعات کاملی از خود دانلود کند یعنی علاقمند به خرید محصول شما می باشد و به محصول ارائه شده توسط شما نیاز دارد.

آزمون های ارزیابی: کسی که امتحانی را برای ارزیابی سازمان فروش خود تکمیل می کند و حاضر است برای شرکت در این آزمون اطلاعات کاملی از خود را ارائه دهد، احتمالا علاقمند به خدمات شما می باشد.

موارد محدود بالا چند مورد ساده از روش های است که شما برای تولید سرنخ های با کیفیت  می توانید از آنها استفاده کنید، حال فکر کنید شما در کسب و کار خود چه خلاقیت های می توانید برای جذب سرنخ ایجاد کنید؟

چگونه سرنخ تولید کنیم؟
اکنون که مفاهیم اولیه آَشنا شدیم، اجازه بدهید توضیحی در مورد اجزاء اصلی فرایند تولید سرنخ ارائه کنم

بازدید کنند: بازدیدکننده شخصی است که از طریق یکی از کانال های تبلیغاتی شما(تبلیغات بنری، SEO، رسانه های اجتماعی و ...) به یکی از صفحات وب سایت شما مراجعه کرده است

درخواست برای انجام یک عمل (CTA): یک تصویر، یک متن و یا یک دکمه است که از بازدید کننده درخواست می کند یک کاری انجام دهد، مثلا دکمه دانلود راهنما و یا تصویر دریافت کوپن تخفیف

صفحات فرود: صفحاتی که بازدید کنندگان شما از طریق این صفحات وارد وب سایت شما می شوند، مثل صفحه اول، صفحه مقالات و یا صفحه ای که شما با یک هدف خاص برای یک کمپین تبلیغاتی طراحی کرده اید

فرم ها: مجموعه ای از فیلدها اطلاعاتی که توسط یک بازدید کننده می تواند تکمیل شود، این فرم ها  می توانند در بخش های مختلف وب سایت شما قرار گیرند.

پیشنهاد ویژه : یک هدیه رایگان، یک کوپن تخفیف و یا هر چیز با ارزشی که بازدید کننده حاضر باشد برای دریافت آن اطلاعات خود را وارد کند.

ترکیب این اجزاء فرایند تولید سرنخ شما را تکمیل می کنند




خوب نظر شما چیست؟ شما به چند درصد از این فرایندها در وب سایت خود فکر کرده اید؟


















خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات
  • مریم بردبار : بسیار مفید و کاریردی بود، من که تونستم به ایده های خوبی در زمینه کار خودم برسم. واقعاً سپاسگذارم
    1396/03/27
  • سجاد مقومی : سپاس از وقتی که میذارید برای به اشتراک گذاری مطالب مفید و کاربردیتون.خدا قوت
    1396/03/10