سه شنبه صبح ها قبل از صرف صبحانه یک مقــــاله رایگان در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در ایمیـــل خود دریافت کنید

ایمیل شما با موفقیت درج گردید. جهت تایید عضویت به ایمیل خود مراجعه فرمایید
8 ترفند ساده درارتباط مجدد با مشتریان فعلی برای فروش بیشتر (1396/05/16)

مشتری خوبی که شش ماه پیش محصول شما را خریداری کرده را بیاد می آورید؟ یا مشتری ای که سال گذشته به شما مراجعات زیادی داشته است؟ اگر شما هم مانند بیشتر فروشندگان باشید، در این صورت تعداد زیادی مشتری مانند آن دسته از فروشندگانی دارید که بیش از چند ماه یا حتی چند سال با آنها تماسی نداشته اید.                                                             

بیشتر فروشندگان همه ی انرژی شان را برای ایجاد سرنخ صرف می کنند و چشم هایشان را بر روی با ارزش ترین دارایی خود یعنی مشتریان فعلی می بندند. بهر حال ارتباط مجدد بعد از چند ماه با مشتریان فراموش شده کار آسانی نخواهد بود. آنها ممکن است احساس ناخوشایند و ناراحتی نسبت به اینکه چرا بیشتر فروشندگان در تعامل مجدد با آنها شکست می خورند داشته باشند.                                                                                                      

اگر بیاموزید فعالانه و منظم با مشتریان فعلی تان در تماس باشید " شما از رقابت جدا خواهید شد" و راهی برای فروش بیشتر در این فرایند خواهید یافت.                                        

این هشت ترفند ساده را در ارتباط مجدد با مشتریان فعلی به کار گیرید و امسال فروش هایتان را به سرعت افزایش دهید.                                                                                  

چگونه برای فروش بیشتر با مشتریان فعلی ارتباط مجدد داشته باشیم.


1)   مطالب مفید در ایمیل تان برایشان بفرستید. 

مشتریانتان در طول روز غرق در تماس های تلفنی برای فروش و ایمیل هستند. به این دلیل است که یک نامه ی قدیمی ولی در عین حال جذاب در ایمیل برای برقراری ارتباط مجدد با آنها تاثیرگذار است. برای هر یک از مشتریانتان در یک متن کوتاه چیز با ارزشی بنویسید: در ابتدا چیزی که به آن علاقه دارند، یک خبرنامه در مورد صنعتشان و یا مساله ای که اطلاعات مفیدی به آنها می دهد. مطمئن شوید که آدرس را بر روی پاکت نامه نوشته اید و نوشته هایتان را در نامه تان شخصی سازی کنید. این کار ساده رابطه تان بامشتری هایتان را قوی تر می کند و به آنها دلیلی برای فکر کردن به صورت مثبت به شما می دهد.

2)   با یک " تولدت مبارک" ارتباط مجدد برقرار کنید. 

برای دریافت تاریخ تولد مشتریانتان زمانی را در گوگل و فیس بوک صرف کنید.هر یک از تاریخ ها را در تقویم و یا crm خود ثبت کنید در این عین حال به صورت خودکار تاریخ تولد مشتریانتان را به یاد خواهید آورد. هیچ وقت به اندازه ی الآن پیدا کردن تاریخ تولد افراد راحتتر نبوده است، با این وجود خیلی از فروشندگان به مشتریانشان "تولدت مبارک" را نمی گویند. شما با ارسال ایمیل حاوی "تولدت مبارک" خود را از آن دسته فروشندگان جدا کنید و یا حتی بهتر از آن برای مشتریانتان سالانه کارت تولد فیزیکی در ایمیل شان بفرستید.

3)   برای معرفی شما به مشتریان جدید درخواست کنید. 

این ترفند دو مزیت اساسی برایتان دارد: در حالیکه به دنبال یافتن سرنخ برای افزایش فروشتان هستید، با مشتریان فعلی تان نیز ارتباط مجدد برقرار کرده اید. با آنها تماس بگیرید و بپرسید آیا تمایلی به معرفی شما به سایر افرادی که از محصولات یا خدماتتان ممکن است سود ببرند دارند. یک مکالمه این چنینی روشی با قدرت برای تعامل مجدد با مشتریانتان است. مشتریانی که مدتی است با آنها صحبت نکرده اید و به ایشان در مورد مزایای همکاری با خود را یادآور شوید. اگر این روش را تکرار کنید سرنخ های جدید را خواهید یافت.

4)   به طور منظم از مشتری بازخور بگیرید. 

برای ایجاد حس مفید بودن، درک شدن و مهم بودن در مشتریانتان، از آنها بازخور بگیرید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که فروشندگان انجام می دهند این است که از آنها بازخور نمی گیرند. این بازخور می تواند در مورد هر چیزی باشد از محصولات و خدمات گرفته تا وضعیت کنونی صنعت. مشتریانتان دوست دارند در مورد نظرانتشان از آنها سوال شود، در این صورت شما نیز درس بزرگی از پاسخ هایشان خواهید آموخت.برنامه ای منظم برای فرستادن ایمیل هایتان ایجاد کنید و هر چند ماه یک بار آماری برای درخواست از مشتریان فعلی تان بگیرید.

5)   سالی دوبار میزبان رویداد مشتری شوید. 

هر فردی دوست دارد برای رویدادهای منحصر به فرد دعوت شود و مشتریانتان هم هیچ استثنائی ندارند. میزبان رویدادهای مشتریان بودن روشی قوی برای مجبور کردن آنها به ارتباط چهره به چهره است. اتاقی در یک هتل محلی یا رستوران اجاره کنید و برای تسهیم میزان هیجان انگیزی از بینش صنعت جدید برنامه ریزی کنید. اگر شما میزبان رویداد خاص این چنینی باشید مطمئن خواهید شد که تماس هایتان با مشتریان برترتان را برای بیش از شش ماه از دست نخواهید داد.

6)   آنها را برای غذا خوردن به بیرون دعوت کنید. 

مانند فروشندگانی که مشتریان خود را به صبحانه و نهار دعوت می کنند باشید. این استرایژی کمتر از آنچه که باید استفاده شود بوده ولی در عین حال روشی ساده برای تقویت پیوند شما با مشتریانتان است. با آنها در طول هفته نزدیک محل کارشان ملاقات داشته باشید و از یک غذای حاضری به عنوان فرصتی برای درک اینکه چه چیزی در دنیای مشتریانتان جدید است و در راس ذهنشان باقی می ماند استفاده کنید.

7)   با مشتریان بخاطر هدفی روشن تماس بگیرید. 

مطمین شوید دلیلی برای ارتباط مجدد با مشتریانتان دارید. گفتن فقط "سلام" و یا "من در حال بررسی این هستم تا بدانم چه خبر است" راهی مطمئن برای اذیت مشتری تان است و آنها را مجبور به غربال تماس هایتان می کند. ممکن است شما بخواهید در مورد جدیدترین پیشنهادات شرکتتان بگویید، و یا به آنها اجازه دهید تا در مورد معامله ی ویژه ای که قرار است این هفته رخ دهد بدانند. هر چه هست، باید به اندازه کافی برای تایید تماس تلفتی در یک روز پرمشغله ارزشمند باشد.

8)   برای آنها کتاب کسب و کار مورد علاقه تان را بفرستید.  

بهترین کتاب کسب و کاری که اخیرا خوانده اید کدام است؟ وقت آن است که برای مشتریانتان بسته هایتان را کنار هم قرار دهید. بسته هایی که شامل کتاب های شخصی، یادداشت دست نویس برای هر یک از آنها، توضیح در مورد اینکه چرا این کتاب را دوست دارید و فکر می کنید که مشتریانتان هم از آن لذت خواهند برد. تعداد بسیار کمی از فروشندگان از این روش به مشتریانشان دست می یابند." شما بلافاصله خود را از چنین فروشندگانی جدا کنید". با این کار خیلی سریع خود را از آنها جدا خواهید کرد و مشتریانتان با دیدن این کتاب ها در قفسه کتابهایشان در دفتر کار شما را به یاد خواهند آورد.

شما کدام یک ازاین 8 ترفند قدرتمند را برای تعامل مجدد با مشتریانتان استفاده می کنید تا فروشتان افزایش یابد؟

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات
  • علیرضا اقدامی : متشکر اطلاعات خوبی بود .
    1396/05/19
  • انسیه اثنی عشری : سلامممممم و عرض ادب بسیار عالی و مفید با سپاس
    1396/05/18
  • حسن عظیمی : با سلام .خوب و آموزنده بود ولی ردیف 6 به نظر بنده هم از نظر زمان و هم تعداد مشتریان و پراکندگی ، قابل توجیه نبوده و در صورت تعمق و صلاحدید اصلاح گردد. باتشکر. فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازاریابی
    1396/05/18
  • حمیدرضا صفرنیا : سلام بسیار عالی ، واقعا نکات کلیدی در رابطه با استمرار فروش اشاره شده است. تشکر
    1396/05/17
  • : سلام خوب بود بنده خود مدرس فروش هستم و از شما بابت مطلب زیبایتان تشکر میکنم ۰۹۳۷۷۸۴۰۰۶۷
    1396/05/17
  • گلی خیبرگیریان : فوق العاده عالی و مممنون از مطالب زیبا - کارآمد و به روزی که ارسال می کنید.
    1396/05/17