سه شنبه صبح ها قبل از صرف صبحانه یک مقــــاله رایگان در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در ایمیـــل خود دریافت کنید

ایمیل شما با موفقیت درج گردید. جهت تایید عضویت به ایمیل خود مراجعه فرمایید
چگونه فروش تبدیل به یک بازی دوست داشتنی می شود؟ (1394/02/6)
گیمیفیکیشن یا بازی سازی یعنی استفاده از تفکر بازی در کاربردهای خارج از بازی با هدف افزایش انگیزه کاربران برای استفاده بیشتر از آن کاربردها می باشد.
مثلا گرفتن لایک در جوامع مجازی، امتیاز دادن طرفین معامله در سایت های حراجی، امتیاز دادن در کلاب های مشتریان و ... نمونه از بازی سازی در این کسب و کارها می باشد.
مفهوم بازی همیش از زمان تولد انسان با اون همراه بوده است و فقط شکل آن است که به روز می شود. اگر شما بتوانید تفکر بازی را در مدل کسب و کار خود جاری کنید، ذینفعان کسب و کار شما ( مشتریان، کارمندان و ...) با انگیزه و حس بهتری درگیر محصولات و خدمات شما خواهند شد.
بد نیست برای آشنایی بیشتر با مفاهیم بازی سازی سری مطالب این حوزه را در سایت متمم محمدرضا شعبانعلی مطالعه کنید.

یکی از مفاهیمی که در نرم افزار CRM دیـــدار با مدلی مناسبی ایده پردازی و پیاده سازی شده است، استفاده از تفکر بازی سازی در این نرم افزار می باشد.
داستان خیلی ساده است، همکاران شما در دیـــدار با انجام هر عملی در نرم افزار ( مثل افزودن یک شخص جدید، نوشتن یک یاداشت، انجام یک وظیفه و ...) امتیاز می گیرند، میزان این امتیازها براساس اینکه چقدر کاری که انجام می دهد به فروش نزدیک تر است بیشتر می شود، به عنوان مثال وقتی کارمندی شخصی را درج می کند 5 امتیاز، اگر معامله برای آن ایجاد کند 20 امتیاز و اگر معامله را قطعی کند 100 امتیاز می گیرد، از طرف دیگر بازی که بدون سکه و جایزه نمی باشد، دیـــدار به این موضوع فکر کرده است، تکرار چند باره برخی از عملیات مهم منجر به گرفتن سکه توسط بازیگر می شود، مثلا ثبت 20 معامله منجر به یک سکه می شود یا قطعی کردن 5 معامله سبب آن می شود که فروشنده شما یک سکه بگیرد.
جدول قهرمان پنجره ای است که به هر کاربر در هر لحظه میزان امتیازات، سکه ها و راهنمایی که کاربران بتواند سکه های بیشتری را جمع کند نمایش داده و از طرف دیگر موقعیت کاربر را نسب به همکاران خود نشان می دهد.

مدل بازی سازی دیدار چه ویژگی هایی دارد:
ساده است و بدون نیاز به تنظیمات خاصی کار می کند:
گیمیفیکشن دیدار نیاز به هیچ تنظیمی خاصی ندارد و با شروع به کار همکاران فروش به صورت اتوماتیک کار می کند، در صورتیکه شما می خواهید آخر هر ماه در قبال سکه های کسب شده توسط پرسنل شما به آنها پاداش دهید، تنها  چیزی که در  باید مشخص کنید ارزش رقمی این سکه هاست، به عنوان مثال یک کسب کاری می تواند براساس نوع و تعداد عملکرد پرسنل خود ارزش سکه های خود را 10.000 تومان بگذارد و کسب و کار دیگری 100.000 تومان.

تبدیل رقابت بد به رقابت دوست داشتنی
بازی سازی رقابت دوست داشتنی تری را نسبت به فرایندهای پورسانت و موارد دیگر ایجاد می کند. با وجود اینکه مه چیز جدی ست رقابت در قالب بازی می تواند همکاری تیمی را افزایش داده و ارتباط بین پرسنل را بهتر کند

داده های بهتر تولید می شود و فروش بیشتر می شود
هر عملی که فرایندهای فروش را بهتر کند امتیاز بیشتر در این بازی به کارمندان فروش می دهد، به عنوان مثال وقتی اطلاع شخصی کامل تر ( با شماره موبایل و آدرس ایمیل) درج می شود نسبت به درج اطلاعات ناقص تر امتیاز بیشتری دارد. این امتیازها سبب می شود که کارمندان با انگیزه بیشتری فرایندهای فروش را دنبال کنند.

رقابت در قالب تیم های کاری
در صورتیکه شما دو تیم فروش مجزا و یک تیم پشتیبانی دارید نگران تداخل امتیازها نباشید، هر شخص در تیم خود بازی می کند و با همکاران خود در تیم خود وارد رقابت می شود، کارهایی که خارج از تیم انجام می شود در قالب رقابت عمومی سنجیده می شود. رقابت عمومی نشان می دهد که هر شخص خارج از مسولیت های خود چقدر به مجموعه شما تعهد دارد و چقدر به دیگر گروه های کاری کمک می کند. برترین های رقابت عمومی می توانند هر ماه به عنوان کارمندان نمونه معرفی شوند

کم کاران فعال می شوند
با این مکانیسم کسانی که قبلا کمتر فعالیت می کردند فعال تر می شود چرا که هر لحظه در جدول قهرمانان موقعیت آنها به ایشان، دیگران و مدیران سازمان نشان داده می شود.

امتیاز دهی دیدار چه گونه است؟
همانطور که اشاره کرده هر عملی که به فروش کمک بیشتری کند امتیاز بیشتری می گیرد، دیدار طبق جدول زیر به کارمندان شما امتیاز و سکه می دهد:
 
خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات
  • علیزاده : باسلام وعرض ادب وضمن خسته نباشید،چندوقت است میخواهم این سوال رابپرسم وقت نمیکنم .آیامن که بازاریابی لوازم جانبی گوشی همراه انجام میدهم.مثال:مروم به مغازه هانمونه رانشان میدهم اگربخواهندصورت میگیرم ومیروم ازشخصی می گیرم میآورم میدهم.درضمن رشته کاردانیم بازاریابی است وکارشناسی ام مدیریت تبلیغات گرایش فرهنگی،کلا دراین کاری که انجام میدهم ایمیل های فروشی شماواین دیداربه کارمن می آید؟باتشکر
    1394/02/19
  • میرنظامی : با سلام من یک فروشگاه شارژ اینترنتی و موبایلی دارم برای سیستم من مناسب می باشد که بتوانم فروشم را افزایش دهم با تشکر از راهنمایی
    1394/02/16
  • م.ح خسروی : سلام ، این فوق العادست ، خیلی عالیه میشه اگه نرم افزاری این امکانات رو داشته باشه .
    1394/02/8
    سلام دیدار این امکانات رو داره
  • حامد : داخل خبرنامه نوشته : هنوز از نرم افزار دیــــدار استفاده نکرده اید؟ استفاده رایگان از دیدار را شروع کنید! ؟؟؟؟ کجا ؟ چطور ؟ لیست امکانات نرم افزار کجاست ؟ بروشور دارید ؟ چطور وقتی افتتاح نشده نظر مشتریان رو گرفتید ؟ واقعا سایتتون گیج کننده است !
    1394/02/8
    بله حق با شماست سایت دیدار هفته دیگه لانچ می شه البته ما به هم اکنون بیش از 20 مشتری دارند استفاده می کنند شما هم اگر دوست دارین با شماره 22353500 برای استفاده از دیدار تماس بگیرید

مقالات مرتبط