سه شنبه صبح ها قبل از صرف صبحانه یک مقــــاله رایگان در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در ایمیـــل خود دریافت کنید

ایمیل شما با موفقیت درج گردید. جهت تایید عضویت به ایمیل خود مراجعه فرمایید
این است نظر سنجی! (1394/04/15)
احتمالا شما هم در کسب وکار خود نظرسنجی اجرا کرده اید و یا قصد اجرای آن را داشتید
اغلب نظرسنجی ها به این شکل برگزار می شود که یک فرم چند سوالی طراحی شده و به شیوه ای( ایمیل، پیامک و پستی) به مشتریان جهت تکمیل ارسال می شود، بعد از تکمیل فرم ها در نظر سنجی یک آمار کلی استخراج شده و احتمالا براساس آن تصمیمی گرفته شده و در نهایت مستندات نظرسنجی آرشیو می شود.  
تجربه ما نشان می دهد که اغلب این شیوه کارا نیست، به همین دلیل است که می بینیم امروز تب برگزاری این گونه از نظرسنجی ها به شدت افت کرده است و دیگر در هنگام ورود به وب سایت های بانک ها و شرکت ها با بنرهای چشمک زن (در این نظرسنجی شرکت کنید) مواجه نمی شوید
به نظر من این گونه از نظرسنجی فقط در هنگام سنجش افکار عمومی در مورد یک موضوع موثر است و در دنیایی روابط عمومی نفر به نفر این گونه از نظرسنجی ها قطعا جایی ندارد
مهم ترین سوال این است: هدف ما از انجام نظرسنجی چیست؟ آیا فقط می خواهیم نموداری تولید کرده و به مدیران بالادستی ارائه کنیم؟ یا می خواهیم حس کنجکاوی خود را برطرف کنیم؟

اگر پاسخ شما این است که می خواهید نظر تک تک مشتری را به صورت شخصی بدانید و آنهایی که ناراضی هستند را تشخیص بدهید و سعی کنید که آنها را راضی کنید. پاسخ شما نرم افزار CRM دیدار است!

این است نظر سنجی!

بگذارید با یک داستان ماجرا را شرح دهم.
فرض کنید شما یک آژانس مسافرتی دارید با 7 کانتر فروش  و هر ماه 300 نفر با شما سفر می روند، ماهیانه می خواهید از مسافرانی که با شما سفر رفته اند نظر سنجی کنید، برای شما مهم است که همه مسافران از خدمات شما راضی باشند، یک نظر سنجی با سوالات زیر در دیدار تعریف می کنیدو با یک دستور آن را به مسافران خود به صورت ایمیل و پیامک ارسال می کنید:

سوال یک: آیا شما از خدمات آژانس ما راضی بودید؟
گزینه های سوال یک: 1- بله خیلی 2- معمولی  3- نه اصلا
سوال دو: آیا فکر می کنید با قیمت مناسبی تور خود را از ما خریداری کرده اید؟
گزینه های سوال دو: 1-بله قیمت شما عالی بود 2-مثل بقیه بودین 3- خیلی گران فروش هستید
سوال سوم: آیا در سفر بعدی ما همراه شما خواهیم بود
گزینه های سوال سوم: 1- بله قطعا 2-نه اصلا

هر نظر سنجی در دیدار 100 امتیاز دارد که شما این امتیازات را بین سوالات پخش می کنید، مثلا در نظرسنجی بالا به سوال اول 30 امتیاز به سوال دوم 30 امتیاز و به سوال سوم 40 امتیاز می دهیم، گزینه های هر سوال یک عدد بین 1 تا امتیاز سوال می باشد و یکی از گزینه ها باید امتیاز کامل داشته باشد، اگر امتیازها را به نظرسنجی بالا اضافه کنیم به شکل زیر خواهد شد:

سوال یک: آیا شما از خدمات آژانس ما راضی بودید؟(30 امتیاز)
گزینه های سوال یک: 1- بله خیلی(30 امتیاز) 2- معمولی(15 امتیاز)  3- نه اصلا(5 امتیاز)
سوال دو: آیا فکر می کنید با قیمت مناسبی تور خود را از ما خریداری کرده اید؟(30 امتیاز)
گزینه های سوال دو: 1-بله قیمت شما عالی بود(30 امتیاز) 2-مثل بقیه بودین(15 امتیاز) 3- خیلی گران فروش هستید(5 امتیاز)
سوال سوم: آیا در سفر بعدی ما همراه شما خواهیم بود(40 امتیاز)
گزینه های سوال سوم: 1- بله قطعا(40 امتیاز)ا 2-نه اصلا(0 امتیاز)

 خوب اگر مسافری راضی باشد و همه سوالات را خوب جواب خواهد داد و امتیاز 100 را خواهد گرفت و اگر معمولی باشد 70 امتیاز و اگر ناراضی باشد ممکن است 10 امتیاز بگیرد یعنی حدودا کسی که امتیازش کمتر از 50 است از خدمات شما راضی نیست

پس شما یک کار دیگر در دیدار انجام می دهید با یک تیک به دیدار می گوید که مسافرانی که امتیاز پاسخ شان کمتر از 50 است به مسولین کانتر مربوطه خبر بدهد! معجزه نظرسنجی دیدار اینجاست! هر کانتر می تواند مسافران ناراضی خود را تشخیص داده و آنها را با صحبت تلفنی، با یک هدیه کوچک و ... راضی کند

به نظر شما بی نظیر نیست؟ ما خودمان از این امکان نرم افزار دیدار شگفت زده شده ایم.











خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات
  • حسینی : مرسی دیدار
    1394/05/21
  • خلج : سلام هر کاری کردم نشد عضو بشم .
    1394/04/23
  • مهدی فیض : عالی
    1394/04/17

مقالات مرتبط