سه شنبه صبح ها قبل از صرف صبحانه یک مقــــاله رایگان در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در ایمیـــل خود دریافت کنید

ایمیل شما با موفقیت درج گردید. جهت تایید عضویت به ایمیل خود مراجعه فرمایید
8 چیزی که نیاز است درباره گزارشات Inbound Marketing در سال 2017 بدانید (1395/12/9)

 

Inbound Marketing یک ویژگی کلی دارد :

یاری دهنده بودن و مفید بودن برای مخاطبین

این خط و مشی نباید تغییر کند، اما روش مصرف کنندگان، بازاریابان و فروشندگان باید برای ارتباط بهتر و کمک به سرنخ ها و مشتریان با این خط و مشی مطابقت پیدا کند.

برای درک بهتر اینکه چگونه مصرف کنندگان در حال تغییر هستند، ما برای شما از حدود 4500 بازاریاب و فروشنده از سراسر جهان داده و اطلاعات جمع آوری کرده ایم. که در این مقاله چکیده آن را قرار داده ایم.

 

1- Inbound Marketing 4 برابر موثر تر است :

در طول سال های گذشته از وضعیت گزارشات درونی، ما تغییرات و اولویت های بازاریابان و فروشندگان را نشان دادیم. اما امسال، یک زاویه جدید از تحقیقات خود را معرفی خواهیم کرد : آیا بازاریابان اعتقاد دارند استراتژی بازاریابی سازمانی آن ها موثر است؟

از همه داده های بدست آمده در گزارشات، چنین استنباط می شود که بازاریابان درونگرا به اعتماد بیشتری به سازمان خود دارند.

 

2- 3/1 بازاریابان فکر می کنند، که تکنیک های Outbound Marketing اغراق آمیز است :

این تفکر نه تنها، تاثیر فلسفه ی Inbound Marketing ما را تشویق می کند، بلکه عامل موفقیت Inbound Marketing در مقایسه با دیگر روش های جایگزین خواهد شد. هر ساله بازاریابان به ما می گویند که تکنیک های Outbound Marketing اغراق آمیز هستند.

ممکن است ما کمی متعصب باشیم که میزان داده ها را کاهش داده ایم، بر اساس داده های امسال 33 درصد از بازاریابان درونگرا و 31 درصد از بازاریابان برون گرا، تکنیک های Outbound Marketing مثل هزینه برای تبلیغات را اتلاف زمان و منابع می دانند. فقط بازاریابان نمی گویند Outbound Marketing اغراق آمیز است، داده ها نیز این را نشان می دهند. بررسی های ما این مساله را نشان می دهد که تیم های بازاریابی برونگرا، زحمت بیشتری برای تضمین ROI، امنیت بودجه و آموزش تیم هایشان در مقایسه با همتایان درونگرای خود دارند.

3- سازمان هایی که می توانند ROI محاسبه کنند، احتمالا 1.6 برابر بیشتر بودجه دریافت می کنند

درباره محاسبه ROI، سازمان هایی هستند که می توانند آن را انجام دهند. بنابر این بودجه بالاتری دریافت می کنند. به اضافه 72 درصد از سازمان هایی که ROI را محاسبه می کنند، می گویند استراتژی بازاریابی آن ها موثر است و تنها 49 درصد از سازمان هایی که ROI محاسبه نمی کنند مثل هم هستند.

منطق قضیه بسیار شفاف است : بازاریابانی که ROI را محاسبه می کنند، هم بودجه بیشتری دریافت می کنند و هم موفق تر هستند. با کمک یک روش درونگرا، همه این اهداف راحت تر به دست خواهند آمد.

 

4- کش مکش های بازاریابان بیشتر با چالش های بازاریابی متریک و استاندارد است.

امسال، 65 درصد بازاریابان عنوان کرده اند که بهترین چالش آن ها تولید ترافیک و سرنخ کافی بوده است. این مساله توسط 45 درصد از کسانیکه به دنبال اثبات ROI فعالیت های بازاریابیشان بوده اند و 28 درصد از کسانیکه در حال تلاش برای محافطت کافی از بودجه شان بوده اند عنوان شده است.

هر 3 چالش مذکور بر اساس معیارهای استاندارد هستند. بدون وجود ابزارهای شایسته برای پیگیری نتیجه واقعی کمپین ها، این کش مکش ها ادامه خواهد داشت.

 

5- سازمان های درون گرا با SLA 5 برابر تاثیر گذاری بیشتری دارند

8 سال پیش ما انتشار این گزارشات را شروع کردیم. زمانیکه ما این کار را انجام دادیم، بیشتر داده ها حول محور Inbound Marketing می چرخید. با گسترش این اتفاق ، ما شروع کردیم به بررسی اینکه چرا شرایط تیم بازاریابی و فروش برای هماهنگ شدن با متدهای درونگرایی وخیم است. یکی از راه های اصلی این است که آن را از طریق  SLA) Service Level Agreement) یا (موافقت نامه سطح خدمات) انجام دهیم.

 22 درصد سازمان ها می گویند که یک SLA قدرتمند دارند. مزایای داشتن SLA کاملا مشخص است :82 درصد از بازاریابان گفته اند با استفاده از این استراتژی بازاریابی موثرتری دارند. در حقیقت، هیچ ترکیبی قدرتمندتر برای موفقیت در بازاریابی از طریق Inbound Marketing و داشتن یک SLA وجود ندارد.

 

6- 40 درصد فروشندگان می گویند گرفتن واکنش از سرنخ ها و چشم اندازهای فروش سخت ترین چالش است

 

در حالیکه بازاریابان در حال کش مکش برای پیگیری استانداردهای کمپین هایشان هستند، فروشندگان اقرار کرده اند که گرفتن یک واکنش از طرف چشم اندازهای فروش، بالاترین چالش آن هاست. اگرچه هر چقدر شما عمیق تر در داده ها شیرجه بزنید، مشکلاتی فراتر از ایمیل ها یا تلفن های پاسخ داده نشده میبنید.

به جای آن، عدم ارتباط هایی بین بازاریابی و فروش در اطراف سرنخ ها وجود دارد. بر اساس گزارشات امسال، 59 درصد بازاریابان می گویند، فروشندگانی با بهترین کیفیت موجود را تامین ساخته اند، در حالیکه فروشندگان به بازاریابان رتبه آخر را می دهند. در واقع بازاریابی منابع در ارتباط با مراجعات، رتبه می گیرد و بازاریابی فروش به وسیله همه سطوح فروش از هییت مدیره تا فروشندگان رتبه دهی می شود.

همیشه جایی برای دست به دست کردن بازاریابی و فروش وجود دارد. برای سال آینده، هر دو گروه باید به طور مستمر ارتباط برقرار کنند و SLA خود را اصلاح کنند، حتی اگر در حال حاضر یکی در محل وجود داشته باشد.

 

7- بازاریابان فکر می کنند ویدیو و پلت فرم های چند رسانه ای پتانسیل انفجاری دارند :

به عنوان یک بازاریاب برنامه های زیادی برای اضافه کردن محتواهای چند رسانه ای در آینده در نظر بگیرید. در گذشته، بازاریابان محتوا همه تلاش هایشان را در بستر وبلاگ ها انجام می دادند.

با روند رو به افزایش عدم تمرکز محتوا، بازاریابان در حال حاضر شاهد مزایای انتشار روی کانال های اضافی هستند. در تحقیقات ما، بازاریابان بر روی ویدیوهای جهانی حساب باز کرده اند، 48 درصد به فکر برنامه ریزی برای استفاده از یوتیوب و 39 درصد به دنبال اضافه کردن ویدیو در فیسبوک هستند. گرچه پادکست ها منابع لذت بخشی هستند و باعث محبوبیت می شوند اما دیگران در حال رفتن به سمت پلت فرم های ویدیویی مثل اینستاگرام و اسنپ چت هستند.

این ها به این معنی نیست که عمر بلاگ ها تمام شده است. بازاریابی محتوایی غیر متمرکز روشی برای تقویت تاثیر گذاری بلاگ هایتان می باشد. بازاریابان می توانند به وسیله انتشار محتوای بلاگ ها و تبدیل به فرمت های چند رسانه ای موفقیت بسیاری کسب کنند.

 

8- 22 درصد فروشندگان نمی دانند CRM چیست

بازاریابان تنها کسانی نیستند که درباره چگونگی تکنولوژی های جدید فکر می کنند. یک چهارم فروشندگان می گویند بهبود تکنولوژی فروششان اولین اولیت سال بعدشان است. هنوز، 22 درصد نمایندگان فروش نمی دانند CRM چیست و 40 درصد هنوز از Excel یا Outlook برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از فروشندگان ساعت های بیشتری را برای ورود اطلاعات سپری می کنند. بیشتر وقت ها فروشندگان وقتی که روی داده های ورودی می گذرانند کم تر از وقتی است که برای فروش می گذراند. اجزای یک CRM باید آینده نگرانه در اولویت ها قرار بگیرد تا بتواند بهترین تاثیر داشته باشند.

این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری برای کسب و کارتان در سال جدید داشته باشید.

 

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات